zaterdag 26 april 2014

// vrijmarkt Apollolaan.

Twintig minuten geleden stapte ik uit bed, nam een espresso met Italiaanse snelheid en een paar happen brood met nutella. Nu, om half acht in de ochtend, sta ik buiten. Er hangt nog wat dauw in de lucht, overgebleven koelte van de nacht is vandaag mijn ochtendwashand.
Naast de dokterspraktijk op de brug staan een oude vrouw en man. Op het kleed liggen veel Heineken-glazen. Ik kijk de doktersvrouw aan, ze heeft een grof gelaat en wijst de dokter aan waar de rest moet komen te liggen. Dan gaat de deur open. De echte doktersvrouw stapt naar buiten. Rode lippenstift en een coupe blond haar.
'Staat het allemaal?'
'Het is weer heeeerlijk!'
Ik hoor André zingen dat er iemand niet in hem gelooft. De platenspeler waar hij uit schalt heeft een verlengsnoer dat door de dokterstuin het huis in verdwijnt.
De doktersvrouw mengt zich tussen het vrijmarktpubliek, op zoek naar een tijdschriftenhouder voor in de wachtkamer. Ondertussen wordt de dokter in het leefgedeelte van het huis wakker met een kater, want hij heeft dit weekend geen dienst. Hun zoon koopt straks zijn eerste sixpack bier op de Zeedijk, met zijn vrienden gaat hij vandaag lopend dronken worden.
Om vier uur wordt de ambulance gebeld.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten