dinsdag 17 september 2013

Ssttt! Oma.



In de bioscoop hoorde ik naast me een plopje. Bijna regelmatig. Een iets oudere vrouw, ook naast me. Ze zat.  

De film begon; het plopje bleef. Het leek alsof er een druppeltje in een stomazakje viel. Steeds een ander druppeltje, maar in hetzelfde zakje. Een zakje dat steeds voller werd. 
Plop. 
PLOP. 
plop. 

Maar het kon ook een reactie zijn van de de ietwat sociaal onhandige jongen voor me, die reageerde op mijn bemoeizuchtige 'het licht van je telefoon is irritant' met een 'jahaarrghhh.' En nu met irritant geluid, want 'als ik niet mag whatsappen, dan ga ik gewoon fucking annoying lopen tikken.' Móest hij naar deze film? Hij was toch zeker te oud voor CKV? (waarschijnlijk had hij niet eens door dat hij irritant deed, was het alleen maar zijn dwangneurose die hij dacht onder controle te hebben (naar maatschappelijke maatstaven).) 

Hij was erg snel weg, ongeveer bij Annet Malherbe die de casting deed voor de bijna afgelopen film. 
Ik hoop dat zijn sok nat was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten